Deskovky – rozpracované
Jednou za čas se mi podaří najít si chvilku, vyrobit jednoduché komponenty k některému ze svých nápadů a zkusit to s někým zahrát. Zamyslet se nad pravidly a dát dohromady systém hry. Občas se najdou kamarádi, kteří mi graficky i manuálně pomohou. Dokonce se stává, že se najde někdo, kdo je ochoten hru se mnou parkrát zahrát a hlavně konkrétně připomínkovat. Ale jen občas. Zde jsou hry, které je možné považovat za více než jen nápad. Tedy rozpracované. Možná se jednoho dne některá z nich dostane do stavu „Hratelné“. Opět je to seznam spíš pro mě, abych věděl, co všechno musím ještě dodělat.
💡 jsou označené hry, na kterých momentálně pracuji.
Bleší farma
Blechy v bleší farmě zpozorovaly psa, který běhá okolo plotu. Snaží se dostat z farmy a skočit na psa. Není však jednoduché se na běžícího psa trefit a času je málo. Čím rychleji svůj tah zvládneš, tím méně času na něj bude mít soupeř. Vítězem je hráč, jehož blecha se jako první dostane na psa. Po posledním testování probíhá úprava pravidel. Hra je určena pro 2 – 4 hráče.
Box
Je to tu, vážení hosté! Do ringu vstupují dva ostřílení borci střední váhy. A je tu gong! Bude to jiště nádherný zápas. Soupeři se navzájem odhadují…vymýšlí nejlepší taktiku. A je tu první úder! Nádherný zásah.. Hra pro dva hráče vyrobená na turnaj KSDH. Hráči se v rolích boxerů pomocí taktiky a odhadu snaží zvítězit v boxerském ringu. Při posledním testování jsme narazili na smyčku v pravidlech. Takže je na místě úprava pravidel.
Brána do Avaronu
Jen jedna brána je do vnějších světů, kdo se v nich ztratí, navždy je tu. Společné úsilí k cíli jen pomůže, jeden je vítězem, víc jich být nemůže. Hráči musí natolik spolupracovat, až se hra dostane do fáze, kdy musí jeden z nich strhnout vítězství na svou stranu. Je to hra o vítězství a porážce. Jedna z mých nejstarších her byla hrána pouze dvakrát. Vzhledem k nedostatku herního času nevíme, zda se dá dohrát. Určena pro 3 – 5 hráčů.
Galaxia
Období objevů a válek je již za námi a rozdělení známé galaxie je již vcelku dáno. Zájem jednotlivých skupin se proto obrací k okrajovým planetám galaxie a hlavně k rozvoji galaktického obchodu. Galaktického trhu se tak začínají účastnit zástupci jednotlivých planetárních svazů i federace neutrálních planet. Všem jde o to samé – surovinu Kasnar. Stačí jen správně obchodovat a podporovat politickou sféru galaxie. I ty pak můžeš získat velký obchodní kredit. Hráč v roli majitele vesmírné lodi cestuje mezi planetami, převáží Kasnar, obchoduje, intrikuje, účastní se politických i vojenských rozhodnutí, která ovlivňůjí chod celé galaxie. Tuto hru jsem předal před lety k testování kamarádům z Plzně, těsně po jejím vymyšlení, takže byli první, kdo ji vyzkoušel. Díky tomu od nich mám veliké množství postřehů a připomínek, za které moc děkuji. Úžasné figurky vesmírných lodí vytvořil Fuky, nádherný herní plán galaxie namalovala Janča. V současnosti hra čeká na přepracování pravidel podle připomínek prvního testování. A pak se uvidí. Hra byla původně určena pro 3 – 5 hráčů.
Gorka Morka (kostková) 💡
Rozhodčí čeká, až se hráči srovnají na čáře…píšťalka…odpal byl úspěšný a hráč běží! Pálku upustil správně..jaj..míček zachycen z voleje..to je smůla..zkřížené ruce rozhodčího…družstvo v poli se rychle řadí na základní čáře…rozhodčí čeká, až se hráči srovnají…. Hra, kterou již léta hrajeme na našich táborech na hřišti, se konečně dostala na stůl pro dva hráče. Kdo zná pravidla jedné Gorka Morky, zná většinu pravidel té druhé. Kostková verze hry, kterou vyvíjíme s Jeníkem. Každý hráč má k dispozici sadu kostek a snaží se ve dvou poločasech hry nasbírat co nejvíce bodů. Jedná se tedy o deskovou, kostkovou a intenzivní verzi této pálkované hry. Intenzivní vývoj a testování právě probíhá. Hru si můžete kdykoliv po domluvě přijít otestovat na klub KSDH v Litomyšli.
Gorka Morka (taktická)
Rozhodčí čeká, až se hráči srovnají na čáře…píšťalka…odpal byl úspěšný a hráč běží! Pálku upustil správně..jaj..míček zachycen z voleje..to je smůla..zkřížené ruce rozhodčího…družstvo v poli se rychle řadí na základní čáře…rozhodčí čeká, až se hráči srovnají…. Hra, kterou již léta hrajeme na našich táborech na hřišti, se konečně dostala na stůl pro dva hráče. Kdo zná pravidla jedné Gorka Morky, zná většinu pravidel té druhé. Každý hráč má k dispozici jedno družstvo a snaží se ve dvou poločasech hry nasbírat co nejvíce bodů. Jedná se tedy o deskovou, taktickou verzi pálkované hry. Takže je třeba testovat a testovat.
Homo
Poznat lidské tělo se snaží odborníci již celá tisíciletí. Poznat, co je pro naše tělo dobré a co nám naopak škodí, to se učíme každý z nás celý život. Každý hráč má k dispozici jedno lidské tělo, které se snaží udržet až do konce hry co nejzdravější. Útočí na něho různé choroby a situace. On se jim snaží bránit a předcházet jim. Jedná se o hru, při níž snad mnozí pochopí, co je pro lidské tělo dobré a co ne. Herní komponenty jsou zatím ve fázi náčrtků. Pravidla před několika lety prošla kompletní předělávkou. Momentálně hra čeká na sestavení nové verze pravidel a vytvoření herních komponent, aby bylo možné hru testovat.
Hurá za pronceznou
Jedna z mých prvních her. Pracoval jsem na ní s Bratříkem. Její struktura odpovídá době vzniku. Hromada políček, dlouhá cesta za princeznou a jejími úkoly. Políčka, která vás posunou vpřed či dozadu. Setkání a překážky. Je to na dýl. Ale dá se to strčit do krabice a pokračovat jindy.
Iliana
Paní Iliano, já mám strach. Nechci skončit jako mrzák nebo zemřít moc brzy na nějakou hloupou nemoc. Chci žít. Dlouho a šťastně. Vstaň a jdi. Budu bdít nad tvým životem, abys jím prošel bez úhony a tvá cesta byla dlouhá. Porazíš každého, kdo by chtěl tvůj život zmařit. Můj vnitřní zrak a mé umění ti k tomu dopomohou. Zde je kámen tvého života. A já ho povedu na jeho cestě.
Hra je určena pro 2 – 6 hráčů. Každý má k dispozici jeden svůj kámen života a sbírku destiček s runami, pomocí kterých svůj kámen života posunuje po herním plánu. Losují se šťastné runy, které pomohou tomu, kdo správně navolil runové destičky. Hráči se snaží, aby jejich kámen zůstal na herním poli jako poslední. Nyní je třeba intenzivně testovat pravidla hry, protože je ještě co dolaďovat.
KABUKA
Zorganizovat ten nejlepší víkend her není žádná legrace. Ale když se to povede, všichni se dobře pobaví. I organizátor. Hra vznikla na základě víkendů her pro vedoucí a instruktory KABUKA. Simuluje přípravu a průběh víkendu her. Dále ji lze použít jako pomůcku pro instruktory uvádějící hry a programy např. jako kartotéku her, losovací karty her, sborník informací o uvádění programů apod.. Je primárně určena pro 2 – 6 hráčů. Dosud nebyla dostatečně testována. Pravidla existují ve formě kompletních pravidel obsahujících všechny mechanismy hry. Momentálně je třeba pracovat na srozumitelnější verzi pravidel.
Klany – sjednocení 💡
Karetní hra. Vlastně jen takový ranní nápad, který se snažím otestovat. Buď z toho bude jednoduchá karetka, nebo to skončí v šuplíku, jako hromada jiných. Hráči se snaží získat respekt pěti klanů, které pak využívají k oslabení vlivu ostatních protihráčů. Uzavírají a ukončují mírové smlouvy, posílají armády klanů proti jiným hráčům. Provádějí čistky a nábory ve vlastních armádách. Na konci může zůstat jen jedna vlivná postava. A nebo se zkompromitují všichni. Hra je určena pro 3 – 6 hráčů.
Král Šunavy
Šunava je bažinatý kraj ležící na hranicích čtyř zemí. Protože jsou zrádné a žádný pohraničník se do nich neodváží, jsou Šunavské bažiny rájem pašeráků a převaděčů osob. Jen ten nejlepší může být králem pašeráků a převaděčů. Pokud ho nikdo nechytí. Každý hráč se v roli převaděče snaží svou skupinku figurek dostat přes shromaždiště v bažinách do jiné země. Ostatní mu to nijak neulehčují a pohraniční hlídky jsou bdělé. Kdo dopraví za hranice nejvíce figurek, aniž by byl dopaden, stává se vítězem. Pravidla a herní komponenty existují ve formě poznámek a náčrtů. Hra tedy čeká na sestavení oficiálních testovacích pravidel a vytvoření herních komponent. Je určena pro 2 – 4 hráče.
Kšefty
Vlastní firma, vlastní oblast podnikání, dokonalé kšefty..co víc si může podnikatel přát. Jen je třeba dát pozor na konkurenci. Založ si svou vlastní firmu, zaplň ji zbožím a vydej se v konkurenci ostatních firem vybudovat největší firmu ze všech. V této hře je dobré, že si každý hráč firmu i s jejími výrobky přináší do hry sám. Lze tedy kšeftovat se vším, co hráče napadne. Po posledním testování hra čeká na vyvážení a úpravu některých částí pravidel. Primárně je hra určena pro 3 – 6 hráč. Zkoušeli jsme ji v osmi lidech, ale už to nebylo ono.
Legenda o růži 💡
„Bylo jedno království a v něm kvetly samé růže.” Tenhle příběh všichni známe. Co si budeme povídat, nikdo nekraluje věčně. Když starý král zemřel, nebyl v zemi nikdo, kdo by se mu vyrovnal a mohl usednout na trůn. Stará legenda praví, že přijde čas, kdy na trůn obrostlý růžemi usedne vlivná osoba, které je vláda předurčena. Jsi ty tou osobou, která má v osudu vládnout?
Hráči se postupně snaží otáčet a umísťovat karty vlivných osob na herní plochu, přičemž při umístění osoby, která tam ještě neleží, mohou vymyslet efekt, který nastane vždy při vyložení karty této osoby. Sbírají se tak body vlivu a nejvlivnější… však to známe.
Mamlas
Jednoduchá hra s třemi kostkami pro výlety či dlouhou chvíli, určená pro dva a více hráčů. Hráči skládají podle několika jednoduchých pravidel slova, dle hozených kostek. A sbírají tak body pro vítězství.
Piráti a obchodníci
Jedna z mých prvních her s nádhernými loděmi od Fukyho. Vydej se jako obchodník na moře, objevuj poklady a prodávej je v přístavech. Nebo naverbuj piráty, nalož zbraně a krom objevování přepadej přístavy a ostatní lodě. Ne každé počasí plachetnicím přeje. Tak uvidíme, kdo získá nejvíce zlaťáků. V rozšíření pod pirátskou vlajkou tvé lodi může velet jeden z mnoha obávaných kapitánů. V současnosti stále probíhá dodělání herních komponent a hned po něm snad další a další testování. Chce to velký stůl, ale vždycky to stálo za to.
Quarteto
Silvestrovská desková hra, která si kladla za cíl pobavit a zároveň zapojit do hry najednou co nejvíce lidí. K jejímu hraní není nutný Silvestr. Nikdy však hrána nebyla. Třeba to jednou dopadne.
Sherwood 💡
Jednoduchá karetní hra inspirovaná příběhy Robina Hooda a jeho zbojníků. Stejně jako pistolnickou karetní hrou uvedenou v knize Miloše Zapletala „Hry v klubovně“.
Skřítci a raraši
Starý alchymista připravil v kotlíku základní suroviny pro lektvar a usnul na kavalci. Tu se vyrojili raraši a začali do lektvaru přidávat co jim jen pod ruce přišlo. Laboratorní skřítci se na to nemohou dívat a tak lijí do lektvaru vše, co je třeba, aby nedošlo k nějaké katastrofě. Až se stařík probudí, bude jasné, kdo vyhrál. Zatím nebyla možnost velkého testování.
Sniper
Gangy, bossové, snipeři a policie. Přestřelky probíhají na všech frontách. Každý hráč vlastní roli, která má ve hře nějaký cíl. Někdo vyhraje, když je zastřelen boss, za jiných podmínek vyhrává policie či boss. A pokud zůstane na tiché ulici živý jen jeden z účastníků téhle divočiny, pak vyhrál on. Tato hra vznikla před lety pro potřeby klubu KSDH.
Špuntéro
Na mejdanu se všichni předhánějí, kdo vystřelí nejvíce zátek šumivých vín. Jen je třeba pořádně nahrkat šampaňské a s výkřikem: „Špuntéróóó!“ zabodovat. Deckbuildingová karetní hra o cinkání lahví a hromadě poťouchlých zátek. Karty čekají na tisk. Testovat již lze i s původními kartami.
Strom
Hra kombinující herní plán a karty. Vytvořená speciálně pro Společenstvo Zaklínačů a jejich z cestu z Kaer Morhen ke Stromu. Jedním z cílů bylo najít společnou cestu k cíli.
Třináctá komnata 💡
Kdesi na okraji města stojí starý dům a v něm se prý skrývá tajemná třináctá komnata. Stačí jen najít heslo, které ti její dveře otevře. Potkáš tu pomocníky, strašidla či jiné hledače tajemství. Kdo první otevře svou třináctou komnatu? Co v ní najde? Jedna z mých prvních her, která si našla nadšené hráče. V poslední době se snažíme s Gergonem vše vyladit a vylepšit. Protože pohled na deskové hry se prostě vyvíjí.
Trpasličí mejdan 💡
V malé vísce spolu žije dvanáct trpaslíků a jeden stařešina. Všichni se moc rádi převlékají do barevných oblečků a v tom je ta potíž. Jak sehnat do jednoho domečku šest trpaslíků různých barev, když se každý den převlékají do jiné barvy. Kdo si to má pamatovat. Hra o postřehu, paměti a taktizování. Nedoporučuji v pozdních nočních hodinách. Po posledním testování na KSDH probíhají úpravy.
Trůn Ezrianu
Na vrcholu nejvyšší hory říše Ezrian stojí kamenný trůn. Kdo na něj usedne, stane se vládcem. Bohové však z něho vládnout nesmí a tak posílají své oblíbence – hrdiny, kteří mají vylézt na vrchol hory a vládnout pak s jejich požehnáním. Nedá se tu létat a tak rytíři i draci jdou kamenitými stezkami přes ledové plotny a jejich bohové je podporují. Kdo nespadne s hory, dojde na vrchol a tam se musí udržet. Po posledním testování je jasné, že jakmile ostatní nechají jednoho lézt, nemají šanci. Uvidíme, zda se někdy ještě dotestuje.
Větrné mlýny
Je čas mletí obilí. Hospodáři nakládají vozy a vezou pytle do mlýnů, aby semletou mouku prodali na trhu. Lopatky mlýnů se otáčejí a kamení na cestách trochu zdržuje. Uvidíme, kdo letos získá na trhu nejvíce zlaťáků. Probíhá výroba nových komponentů a po poslední hře je třeba změnit úhel pohledu.
Věže
Hra na šachovnici pro dva hráče vyrobená pro turnaj KSDH. Každý hráč má k dispozici dvě věže složené každou ze tří kamenů, kterými se snaží protihráči znemožnit sestavení jeho věží. V této hře neexistuje remíza. Buď jeden vyhraje, nebo oba prohrají.
Xarlin
V královském městě Xarlinu si šlechtické rody najímají rytíře, které se snaží procpat do nejvyšších kruhů a získat tak jejich postavením vliv a majetek. Kdo se neprosadí u dvora, může se blýsknout na rytířském turnaji v Edinburku. Ještě je to hodně rozpracované.
Zaklínač – Starý svět
Ve starém světě prožívali zaklínači zlaté časy, protože jejich pomoci bylo třeba. I oni si museli uhájit místo a životy jak ve společnosti lidí, tak ve světě prastarých příšer. Kooperativní, déletrvající hra, která dovoluje vytvářet hráčům vlastní cíle. Hru lze hrát až v osmi hráčích. Průběžně probíhá výroba herních komponent. Hru je však možné plně testovat a rád bych ji testoval co nejvíce. Je mi jasné, že nikdy nebude vydána, protože si do ní nebudu chtít nechat kecat vydavateli. Díky tomu se nijak nemusím omezovat v jejím zvelebování a pilování. Každé její testování mě posouvá o krok k dokonalosti. Tvorbu této hry jsem věnoval Společenstvu Zaklínačů.
“ Lidé proniknou až na samotnou hlubinu světa, který jim zatím nepatří. Který se jim jednou bude bránit. Zatím nad ním nemají převahu. Ale mají zaklínače. Mutanty, kteří se se starým světem dokáží vypořádat místo lidí. Až starý svět padne, padnou s ním. Ale to je ještě daleko. Nyní je doba zaklínačů. Doba jejich slávy.“
Zámek
Elektronický zámek skrývá mnoho tajemství, která se snaží získat agenti mnoha mocností. Bohužel však všichni najednou, takže se může lehce stát, že místo toho, aby jeden z nich zámek otevřel, všichni ho společnými silami nadobro zablokují.
Země hrdinů
Země hrdinů má příznačný název, protože její obyvatelé mají jen jednu jedinou životní touhu. Stát se nejslavnějším hrdinou v zemi. Hráči a jejich postavy tedy začínají jako amatéři a postupně se přes dobrodruha propracovávají k hrdinovi, který jediný může k boji vyzvat legendární mocné bytosti, porazit jednoho z hrdinů a stát se vítězem. Stačí k tomu dost odvahy, síly a magie krystalu z Eberosy. Herní komponenty momentálně dlouhý čas čekají na tisk. A pak se snad bude dát testovat. Pokud do té doby nezjistíme, že je to již dávno překonané.