Zajímavosti pro hráče

Zajímavosti pro hráče

Co může a co nemůže dělat pěšák, jezdec, střelec… stále jsme to s někým řešili a listovali pravidly, aby měl jistotu. Proto jsem se rozhodl vytvořit tabulku, kde budou nejzákladnější informace shrnuty. Aby nebylo třeba neustále listovat v pravidlech.

Pěšák Průlom – 1 – 3 na K6 – může se pouze natočit; 4 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat
Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura.
Pohyb – standard dle pravidel MK. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury.
Dvojitý pohyb – může použít, ale na jeho konci obdrží jedno nátlakové zranění. Nesmí začínat v kontaktu s nepřátelskou figurou.
Vznášení – nesmí používat.
Formace – může být členem formací.
Bonusy – nic.
Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“.
Jezdec Průlom – 1 na K6 – nesmí se ani natočit; 2 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat + 1 průlomové zranění všem nepřátelům v kontaktu s ním mimo jeho přední oblouk
Volné otáčení – nesmí se natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura.
Pohyb – standard dle pravidel MK. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury.
Dvojitý pohyb – může použít, na jeho konci neobdrží žádné nátlakové zranění. Nesmí začínat v kontaktu s nepřátel. figurou.
Vznášení – nesmí používat.
Formace – může být členem formací.
Bonusy – nic.
Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“.
Plavec Průlom – 1 – 3 na K6 – může se pouze natočit; 4 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat
Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura
Pohyb – standard dle pravidel MK. Vodní terén však považuje za volný terén. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury.
Dvojitý pohyb – nesmí používat.
Vznášení – nesmí používat.
Formace – může být členem formací.
Bonusy – +2 k obraně pokud se nachází v jakémkoliv vodním terénu.
Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“.
Letec Průlom – 1 na K6 – může se pouze natočit; 2 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat
Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura.
Pohyb – standard dle pravidel MK. Ale při pohybu ignoruje podstavce figur a všechny terény. Na konci pohybu nesmí jeho podstavec přesahovat do jiného podstavce nebo bloujícího terénu ani pod letecký podstavec jiné figury.
Dvojitý pohyb – nesmí používat.
Vznášení – Smí používat. Ignoruje veškerý terén. Stojí na leteckém podstavci. Nesmí ukončin svůj pohyb v kontaktu svého leteckého podstavce s cílem, v přesahu podstavce jiné figury na zemi. Nemá vliv na pohyb a linie střely.
Formace – nesmí být členem, pokud se vznáší.
Bonusy – +1 k obraně pokud se vznáší a střelec střílí ze země.
Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“.
Útok meč na blízko Převaha – smí používat.
Výpad – smí používat. Nesmí začít pohyb v kontaktu s nepřátelskou figurou. Před útokem na blízko obdrží nejprve 1 nátlakové zranění.
Zajímání – smí používat. Tento útok na jeden cíl má postih -3.
Vyřazení zajatce – smí používat. Tento útok na zajatce má postih -3.
Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Nesmí použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou.
Střelba z blízka – nesmí používat.
Přesnost – nesmí používat.
Bombardování – nesmí používat.
Kouzlení – nesmí používat.
Protikouzlo – nesmí používat.
Útok luk na dálku Převaha – nesmí používat.
Výpad – nesmí používat.
Zajímání – nesmí používat.
Vyřazení zajatce – nesmí používat.
Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Smí použít akcíi útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou, pokud využije „Přesnost“.
Střelba z blízka – +1 k útoku nebo zranění, pokud je cíl vzdálen do poloviny útočníkovy hodnoty dostřelu.
Přesnost – Může použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou. Má postih -2 k tomuto útoku.
Bombardování – smí použít pouze pokud má zvláštní schopnost „Bombardování“ (Bombardment).
Kouzlení – nesmí používat.
Protikouzlo – nesmí používat.
Útok magický na dálku Převaha – nesmí používat.
Výpad – nesmí používat.
Zajímání – nesmí používat.
Vyřazení zajatce – nesmí používat.
Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Nesmí použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou.
Střelba z blízka – nesmí používat.
Přesnost – nesmí používat.
Bombardování – smí použít pouze pokud má zvláštní schopnost „Bombardování“ (Bombardment)
Kouzlení – smí kouzlit pouze pokud vlastní vhodnou kouzelnou knihu obsahující vhodná kouzla.
Protikouzlo – smí použít pokud nemá žádný akční žeton a není v kontaktu s nepřátelskou figurou.
Zranění normálního typu  
Zranění typu golem Nemůže být léčen pomocí zvláštních schopností „Uzdravování“ (Healing) a „Magické uzdravování“ (Magic healing).
Magická imunita Válečník nesmí být cílem magického útoku. Takže nemůže být nijak ovlivněn zvláštní schopností se slovem „magický“ ve jménu, ani být cílem magického útoku na dálku (typ hůlka).

Časem přidám tuto tabulku ještě v PDF.